22/10-2014

God kväll bloggen!!
 
Jag kan inte sova, kroppen vill men inte hjärnan, jag har bara legat och vridit och vänt på mig i princip. Längesen det blev ett inlägg här men det finns helt enkelt inte tid till att blogga så ofta.
 
Vad har hänt på senaste tiden då? Ja det är lite smått och gott kan man säga. Jag har börjat träna, kändes bara dumt att inte utnyttja friskvårdsbidraget via volvo så jag köpte guldkort på tenton för ett år framåt, och jag älskar det verkligen, njuter av varje minut och längtar till varje pass. Jag har tränat i snart 5 veckor och det har gett resultat, tro det eller ej!! Jag tränar 3-4 gånger i veckan och två pass varje dag, det har blivit mest spinning och true core, på torsdag tänkte jag testa på true Power :) tenton har ju kommit med ett nytt träningskoncept kallat true training som består av: true hit, true core och true Power. Alla dessa pass hålls på Marieberg och det är ju tur att Marcus bor nära, typ tre minuters gångavstånd :D så nu finns det verkligen inga ursäkter till att inte gå dit!! Och spinningen är ju så underbar, har tom införskaffat cykelskor, så kul tycker jag att det är!! Och Marcus kör ju också spinning så jag behöver inte fara själv varje gång :) Imorgon blir det spinning 55 min och true core 30 min :D
 
Och han är ju bara för underbar mitt hjärta, jag känner mig så sjukt lyckligt lottad över att få vara älskad utav en sån fin, klok, smart och helt underbar människa som honom, det finns verkligen ingen som kan ge mig så mycket som honom och jag hoppas att vi får ett långt, hälsosamt och lyckligt liv tillsammans! <3
 
Hundarna är det bra med. Jack blev 5 månader den 11/10 och Cezar 10 månader den 17/10, helt sinnessjukt vad fort tiden går, och de växer så de knakar :) och nu börjar det bli kallare och sämre väder ute, tur att jag införskaffat overaller åt dom. Cezar slipper bli blöt och Jack slipper frysa :D Jag och Cezar har varit på två utställningar sedan jag skrev sist, men de har inte gått nå vidare, tror att det beror på de finska domarna som vi har ställt för :P nu senast så ställdes han officiellt för första gången och då slutade vi på fjärde plats med ett VG, men jag var inte den enda som fick en dålig bedömning den dagen eller dagen innan på min hund. Får se hur man gör med Stockholm, jag vill ju fara men far man så är det ju lika bra och ställa också, samtidigt så känns det som att det är något jag kommer att få ångra om jag inte far. Jaja får se hur det blir, förhoppningsvis så anmäler jag Jack till någon inoffare snart, han kanske inte kan bli någon utställningsstjärna men bara för kul :) nästa år ska jag sikta på viltspår med Cezar iaf, han verkar tycka att det är så himla kul! :D
 
En lite tråkigare sak är att det är sista veckan på volvo nu, på fredag så har vi våran avslutning och vi kommer få våra diplom. Jag vet i alla fall vad jag vill göra efteråt och det är att plugga, först på komvux och sedan komma in på jurist på universitetet, så det känns bra att jag har ett mål i alla fall, nu gäller det bara att nå dit också, men fixar jag min viktresa så fixar jag detta också, körkortet är också ett mål som inte är alltför långt bort förhoppningsvis, känns bara trist att behöva gå på ams och vara arbetssökande igen, men bara hålla huvet högt och se till att man fixar det :) jag kommer fylla mina dagar med träning och hundarna framöver.
 
 
 
 
 
Det skiljer 4 veckor mellan bilderna, bilden till vänster är tagen första dagen jag började träna, bilden till höger är tagen förra veckan, skillnad ja, jag kan knappt tro det trots att jag stirrat på bilden ett x antal gånger nu. Visst har man märkt att magen blivit lite mindre och att överarmarna blivit lite mindre, men det är helt sjukt vad man kan uppnå, jag har bara tränat intensivt två veckor av dessa fyra veckor, de veckor jag jobbat förmiddag alltså, då har det blivit 3-4 pass i veckan, de två veckor jag jobbat eftermiddag har det blivit två pass i veckan, nu denna vecka har jag lagt i en högre växel, totalt denna vecka blir det 8 pass, alltså träning 4 dagar och två pass på varje :) Som jag brukar säga: It's when you get out of your comfortzone you will make a change and se result of your work!!
 
 
Mitt favoritcitat just nu, nä nu är det bara att blicka framåt och ta vara på livet!!
Min vardag | |
#1 - - Anonym:

Hej! Hur träffades du och Markus? Hur länge har ni varit tillsammans? Skulle va kul att höra lite om er!

Ha det så bra!
Kramisar.

Svar: Vem är det som frågar?
Jezzzyyy

Upp